mandag 18. juni 2012

Sommerfest med jobben!

Nesten en uke forsinka kommer innlegget mitt om sommerfesten jobben hadde med Oslo Handelsstands Forening. Onsdag forrige uke var den "store" dagen! Alle de ansatte hos oss var med, bortsett fra Tove som kun var med hos Bacchus før festen og Hege som ikke var med i det heletatt. En stor gjeng med andre ord!

Som jeg nevnte så dro vi først på Bacchus, nabo kafféen vår og tok noen drinker samt små snacks før vi dro bort til selve festen som var hos Emil & Samuel som holder til på toppen av Steen & Strøm i Oslo sentrum.

For meg ble det bare en øl hos Bacchus, mens resten av gjengen koset seg med flere gass øl og vin hver.

Klokka 6 gikk vi bort til Steen & Strøm og rett opp til sjette etasje. Her ble vi mottatt med blomsterkranser i hula-hula-style samt en mobil renser og ett lodd til en trekning senere på dagen. Så vi ble alle sammen ganske så fjonge og fargerike! Vi gikk deretter ut på takterrassen hvor det myldret av folk og flokket oss sammen i en soffa rundt et bord i et hjørne. Vi fikk også champagne som velkomsdrinker, noe som Eva og André ble veldig begeistret over og måtte såklart snike til seg både to, tre og fire glass! Jeg fikk ett da jeg kom inn og ett litt seinere siden Eva hadde klart å snike med seg ett glass for mye. Super fan av champagne er jeg vel ikke, men det var ikke det værste man kunne få.

Toastmasteren var en elendig snakker. Han dro til med en ganske tørr og absolutt ikke morsom humor og skulle absolutt holde oss oppdatert med EM i fotball som pågikk akkurat da, nå husker jeg ikke resultatet i farten, men jeg kjenner at jeg ikke kunne brydd meg mindre.

Middagen ble vel servert rundt 7 tiden eller noe, bedre seint enn aldri. Vi fikk masse forskjellige salater og grønnsaker som både var fersk, marinert og stekt. Midtpunktet var vel haugene med skampi, marinert entrecote og lime og urtekrydret kyllingfilet. Deserten bestod av fersk frukt på spyd og en ellers tørr og kjedelig "brownies" kake.

Etter middagen ble det to glass hvitvin på meg og trekning av loddene som vi fikk utdelt. André og Ingrid fikk hvert sitt gavekort på 200,- hos Mester Grønt, ellers tror jeg ikke det var flere som vant.

Må slenge ut dette bildet som Eva knipset av meg i samme slengen. Blomsterpiken!
 Endte opp med å bruke blomsterkvasten som hårstrikk tilslutt...





Siden vi da på en måten enda hadde Eirik på besøk, selv om han da satt på Oslo S med Bård og ventet på toget hjem, så bestemte jeg meg for å dra ganske så tidlig for å si hadet til ham. Klokka var vel rundt 21:30 tiden eller noe når jeg endelig kom meg ned dit, men det var seint nok for meg.

Må også påpeke baderomsflisene på Emil & Samuel før jeg lukker dette blogginnlegget og starter på neste, for det var bare helt fantastisk! Absolutt noe for enhver strikkeintresserte!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar