fredag 29. juni 2012

Siste arbeidsdag

I dag var det siste arbeidsdag på jobb...for sommerferien og for meg for alltid. Jeg viste jo at det ville komme for en dag og jeg har forberedt meg på dette lenge, men det var fortsatt ganske vemodig. Har egentlig tatt mitt siste farvel for noen måneder siden, men men... Nå sitter jeg her da, arbeidsløs og ingen vil ha meg.

Nok om det! Det var siste dagen min i dag, og den startet ganske klassisk: regn og den nye iPoden min som jeg fikk i erstatning fordi den gamle gikk til helvette...gikk til helvette...av samme årsak... Jeg hater Apple...

Dagen på jobb gikk ut på å vaske og rydde ned hele verkstedet for sommeren, jeg selv måtte rydde ut av benken min som gullsmed nr. 1 skulle ta over fordi det kommer en ny lærling der til høsten som vistnok er veldig høy, som da overtar plassen hans. Min plass var nemlig enda lavere opp under taket enn verkstedet ellers, selv om det også var ganske lavt... Jeg på 165 med mine MBT helsesko klarte akkurat å komme meg inn dit uten og akkurat ikke kile meg fast om jeg gikk rett i ryggen, no joke.





Jeg kommer til å savne det verkstedet...
 Men ja, verkstedet ble ryddet og det var en haug med dødtid...
Rundt klokka 1 så ble vi bedt om å komme ned for å spise kake siden det var sommeravsluttning, min siste dag og Stines bursdag. Men før vi fikk kake så kom Hanne ut med en liten gave til meg! Alle på jobb hadde spleiset sammen og kjøpt denne fantastiske sommerfugl ringen i sølv og emalje til meg! Jeg hadde siklet på denne siden jeg så brosjen i samme stil...eller faktisk enda tidligere...
På sommerfesten så satt det en dame rett over meg med denne store, flotte ringen med en mørkegrønn sommerfugl på, sølv og emalje. Disse var i samme stil som de små nålene og brosjene som vi har på jobb, så min kollega Eva bare MÅTTE få bestilt disse til butikken. Forrige uke eller noe så kom det en ny dunge med nåler/brosjer med disse sommerfuglene, bare i enda mer knalle farger enn de vi hadde. Blant dem var det en knall grønn en med mørkegrønne streker, og selv om de andre også var kjempe fine og fargerike, så bare falt jeg for denne! Jeg nevnte dette for Hanne og sa at jeg gjerne ville få bestilt en slik neste gang de bestilte ringer i den stilen, noe de allerede hadde gjort.
Så kom Eva opp på verkstedet her for noen dager siden, og hun hadde på seg en slik ring med en rosa sommerfugl! Jeg spurte ivrig om de grønne hadde kommet men hun svarte med at de ikke hadde flere til oss foreløbi og at alt som hadde kommet var disse rosa. Litt skuffet ble jeg såklart for jeg hadde håpet å få en FØR sommerferien, vi hadde i tillegg fått et gavekort fra sjefen som en sommergave samt to flasker vin, så jeg hadde håpet å få brukt mitt gavekort på det.

Så fikk jeg den gaven ja, og jeg viste med det samme hva det måtte være! Pakket opp og fant den grønne sommerfuglen, og det gjorde hele dagen min SÅ mye bedre! Jeg bare ELSKER den ringen! Alle hadde da klart å holde tett om den siden den hadde kommet tidligere samme uke, og Eva som hadde falt pladask da ringene kom, måtte holde tett og ikke bruke den rosa ringen mens jeg var i nærheten eller når hun skulle opp. Hun klarte nesten å røpe alt, men heldigvis fikk hun innhentet seg igjen. Selv kjøpte hun også den grønne sommerfuglen, så vi er sommerfugl-buddiser!

Etter jobb så sprang jeg meg en tur på polet for å få kjøpt inn noe sterkere saker enn vin til å ha her hjemme og "trøstedrikke" litt. Det ble en flaske cognac og en flaske wiskey som Kay og jeg skal sprette i morgen den dag når han kommer opp på besøk.
Jeg fikk loset med meg disse flaskene tilbake til jobb og ventet der til resten av folket var ferdig med å rydde sammen alt i butikken før vi dro på Bacchus for å ta et glass vin og kose oss på siste dagen. Stine, Eva, Tove, André og megselv. Fikk desverre ikke husket å ta bilde før ETTER Stine hadde dratt, så det ble bare de andre go'ingene mine.

Det ble tilsammen tre glass rosévin på meg, så en god start på ettermiddagen må jeg si! Så nå sitter jeg hjemme, en smule deppa og ekstremt trøtt...veldig giddesløs og absolutt ikke positivt innstilt på fremtiden...men vi får se om humøret letter etter helga, for akkurat nå trenger jeg bare å hvile litt for å samle litt tanker...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar