tirsdag 5. juni 2012

Jeg liker å være litt original med gaver, det har vel kanskje alle mine nærmeste venner fått med deg, de får alltid noe spessielt og den tilbakemeldingen jeg får virker jo å være ganske så positiv.

Når jeg nå da var i bryllup til min kjære Iselin så tenkte jeg at jeg måtte prøve å være litt original, men hva pokker er originalt i et bryllup? Jeg har kun vært i to tidligere, og da var jeg såppas ung at det var mine foreldre som stod for gavene, jeg og brødrene mine var bare nevnt på kortet. Men nå er jeg jo gammel nok til å kanskje vite slike ting selv? Vel, ikke helt... Jeg har egentlig tenkt og fundert på hva pokker de to skulle få siden de forlovet seg i fjor. Knapt en måned før selve bryllupet kom jeg på hva de kunne få, og jeg var iallefall bombesikker på at dette SKULLE jeg lage engang! Nemlig kjærestevotter!

Jeg satt lenge og funderte og tenkte på hvordan jeg skulle gjøre dette, jeg satt også lenge og pønsket ut mønster og oppskrift. Det endte med at jeg bare måtte få tegnet opp noe og så bare bytte ut det med en mønsteret i en allerede eksisterende oppskrift...
Oppskriften jeg valgte var da denne fra Garnstudio.com

Og mønsteret ble slik:

Men desverre så er ikke jeg noen kløpper på mønster på settpinner så det ble bare helt feil... Bestemte meg så for å ta selve vottene blanke og da brodere inn mønsteret etterpå! ...men det fikk jeg ikke tid til viste det seg...

Selve hovedvottene ble jo pene og forhåpentlig i rett størrelse...
 Fellesvotten derrimot, hadde jeg ikke noe mønster på, så jeg måtte bare prøve meg frem...og jeg failet totalt...men hadde ikke tid til å rette opp feilene siden dette var på onsdagen. Jeg hadde strikket fra pyntekanten og helt ut fra jeg kom hjem fra jobb. Jeg hadde aldri i verden rukket å gjøre det på nytt etter jobb på torsdag siden vi har lang dag da, og jeg skulle jo reise på fredag morgen!

Men jeg håper at de ble fornøyde. Alle andre virket å like dem iværtfall så jeg håper!

I tillegg til dette så fant jeg frem en gammel, antikk kakespade i sølv som jeg pusset litt på og la i en eske, men den glemte jeg å ta bilde av! Alt dette tok jeg med ned til butikken på torsdagen og fikk kjære Eva til å pakke alt inn til en nydelig gave! Og helt ærlig, gaven var mye penere utvendig enn innvendig! Bare se på dette kunstverket!
Eva storkoste seg med pynten da hun pakket den inn, og det ble bare helt perfekt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar