tirsdag 5. juni 2012

Rydding i bod og garnlager!

På soverommet har vi en bod som er kamuflert som en gedigen garderobe. Denne har blitt brukt som "midlertidig" lagerplass for alt vi ikke hadde plass til i stua, rot, garn og tegneserier. Og siden vi flytta inn så har Bård lovet at "ja, han skulle rydde i boden så jeg fikk en hylle til til alt garnet mitt". Har det skjedd? Nei...og mitt garnlager har bare vokst og blitt mer og mer uoversiktelig, noe som gjorde at jeg trodde det var på tide å begynne å strikke opp alt jeg hadde før jeg kjøpte nytt... Det viste seg å være feil. Nå som Bård endelig har satt i gang med ryddingen så fikk han raskt ryddet ut av enda en hylle der inne til garnet mitt, og vips så var lageret halvert!

Noe før bilde fikk jeg desverre ikke tatt, men dere kan se for dere masse nøster, hulter til bulter, stappet inn, tytede ut på alle sider... Jeg prøvde nemlig å rydde der i januar, men det holdt ikke lenge. Da satte jeg opp papirvegger i tillegg slik at alle nøstene skulle holde seg på plass, noe som heller ikke holdt lenge, siden jeg brukte tynt julegavepapir!

Denne gangen har jeg helgardert meg og slengt opp ekstra tykt gråpapir og en mengde gaffateip! Resultatet skal dere få se her! Altså...etterbilder etter at jeg nå har ryddet alt på plass!

Dette er øverste hylle. Her har vi Østlandsgarn, Safir, Rubin, Strømpegarn i flere typer, Raggegarn, Sportsgarn, Karisma, Lima og litt av hvert ellers... Alt til høyre er rent ull som jeg må få se til å få brukt snart... Jeg kjøpte inn til at jeg skulle strikke Star Wars putetrekk til Bård, men kom aldri så langt...
Hylla under er full av Babygarn fra her og der, noe tykkere garn, Fabel og en haug med bomull samt litt histen og pisten...
Alt dette er for det meste HELE nøster! Så jeg har endel jeg må igjennom for å si det slik! Er jo som dere vet midt i BabySoft "prosjektet mitt", men det har vel egentlig stått på vent siden jeg var i Valle nesten... Jeg fikk strikket en kjøkkenklut og begynt på nummer to nå i helga som var, og jeg vil gjerne få gjort ferdig den andre før jeg går tilbake til BabySoft greiene. Har også funnet ut at det begynner å gå hull på de svarte og grønne ullsokkene, så jeg burde nok fortsette på de jeg begynte med i januar eller når det var...

Etter at jeg fikk sortert alt dette så ble jeg sittende igjen med en dunge små nøster og nøster som knapt var brukt noe av, men siden jeg ikke vet hva alt er (dog mesteparten nesten garantert er rent ull) så har jeg lagt dem til siden og tenker å prøve finne på noe med dem om ikke så alt for lenge. De aller minste nøstene går rett inn i evighets-reste-teppet mitt.
Så jah, jeg har faktisk god plass til nytt garn, men om jeg BURDE kjøpe mer kan vel diskuteres!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar