onsdag 6. juni 2012

Arg! Strikkepinner!

Jeg har EN strikkepinne som er helt fantastisk. Dette er en rundpinne 3,5 på 30 cm. Jeg kjøpte den for godt over et  år siden av den typen bronsjefarget vaier og blanke pinner. Den skulle jeg bruke til å strikke sokker, da spessielt de med mønster. Nå finner jeg aldri i verden noe lignende! Alt er 40cm langt uansett, og jeg har lett overalt!

Men nå er jeg lei av å lete. For noen uker siden kjøpte jeg meg en ny rundpinne 2,5 på 40cm, og denne har jeg nå kuttet ned til en totallengde på ca. 34cm og denne skal jeg strikke ferdig reinsdyrstrømpene mine med! Jeg har til nå brukt en på 40cm men det har blitt for trangt, og som jeg har sagt før så kan jeg ikke strikke mønster med settpinner, det blir bare stygt og ujevnt.
Resultatet:
Jeg har fjernet en god del som dere seg og jeg har fått blankpolert stubbene som er igjen. Hver av bitene jeg tok av måler ca. 4cm så med dette lærte jeg en gang for alle at disse rundpinnene lyver med målene sine.

Mens jeg først er inne på pinner så kan jeg dele det jeg nettopp fant ut da jeg skulle sette meg ned å strikke på sjalet mitt...og som gav meg enda en grunn til at jeg ikke liker bambuspinner.

Når dette har skjedd vet jeg ikke, men jeg har på følelsen av at det har skjedd en gang når jeg har lagt føttene på fotskammelen min. Sjalet har ligget der siden jeg sist strikket på det, og nå var den ene enden av rundpinnen knekt. Garnet hadde hengt seg opp i flisene og det var et mareritt å få det løst. Det kan vel repareres med litt tape, men hvor lenge det vil holde vet jeg ikke, og jeg har på følelsen av at garnet kommer til å henge seg fast i kantene på grunn av limet så jeg tar ikke sjansen...


Det værste med dette er vel det at jeg ikke har en ekstra rundpinne i samme mål, så jeg må nok gå opp eller ned en størrelse... Jaja... Slik går nu dagan'
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar