tirsdag 30. oktober 2012

Grønt Marius pannebånd!

Endelig kom snøen hit også! Har ventet på det helt siden jeg fikk høre at det snødde hjemme på Oppdal for noen uker siden. Jeg er en av de få som faktisk elsker snøen og vinteren og ikke kan fordra sommer og varmen som følger med der.

Som dere sikkert har fått med dere så har jeg begynt å gå turer hver dag, men i går kom jeg meg ikke ut desverre, rett og slett fordi det snødde for kraftig (snøen smeltet nesten i samme sekund flakene trakk bakken så det ble ikke liggende særlig lenge) og fordi at knærne mine ikke var sammarbeidsvillig. Kan vedde på at de ikke var helt enig med været i går, så da fikk jeg heller sitte inne og sy ferdig Marius pannebåndet mitt som jeg strikket ferdig for en stund siden!

Jeg lagde dette da tempraturene begynte å falle for en stund siden, men ting stabiliserte seg igjen så jeg orket ikke å gjøre det ferdig, ble egentlig ikke 100% fornøyd heller... Men nå måtte jeg gjøre det ferdig siden snøen hadde kommet og tempraturen lå rundt 0'C

Bildene er tatt rundt 2,5-3km merket i gåturen min i dag, så jeg er ganske frisk og rød i kinnene!

Sola skinte kraftig så solbriller måtte til i dag for ikke å bli snøblind! Pannebåndet er strikket med Trysilgarn Superwash så det klødde jo såklart. Heldigvis så er ikke jeg den som blir for fort irritert av kløing når det gjelder ullklær. Jeg tok utgangspunkt i pannebåndet man finner i Marius strikkeboka, men istede for vrangbord strikket jeg glattstrikk, for så en hullrad, deretter selve Marius mønsteret, en hullrad til før jeg avsluttet med glattstrikk. Deretter sydde jeg sammen på baksiden så det ble tykt og deilig! Tror jeg må få dampet det litt for det ble litt ballete på noen steder. Kanskje en anelse for stort, men det funket ganske bra og varmet ørene mine under hele turen! Det ble heller ikke for varmt så jeg er storfornøyd!
Nå mangler jeg bare å få strikket meg nye pulsvarmere/votter uten fingre, så er jeg klar for vinterens gåturer!

Må også slenge med noen bilder jeg tok ute i dag, det var bare helt nydelig med solen som skinte mellom snødekte greiner.

1 kommentar:

  1. Deilig med turer ut som gir varme i kinna:) Og matchende pannebånd er jo supert til å varme ørene!

    SvarSlett