lørdag 20. oktober 2012

Sukk...

Denne Marius tunikaen tror jeg kommer til å ta drepen på meg... Først tok det meg en evighet å få til kanten på grunn av perlestrikk som jeg ikke er særlig fan av...
Så kommer jeg over på ett parti hvor jeg bare ubevist kan strikke i en evighet, nemlig glattstrikk i flere centimeter. Vel... Når jeg kom til 16cm så måtte jeg til med ett nytt garn... Dumme meg bare tok ett tilfeldig garn ut av posten og det resulterte i 4cm med tankeløst glattstrikk før jeg oppdaget at...vent...fargene stemmer ikke!

På dette tidspunktet ville jeg bare sette meg ned å gråte... Jeg trodde faktisk at jeg hadde klart å fiske med meg garn fra samme parti, men tydelig så hadde to nøster fra to andre parti klart å snike seg med! Og jeg måtte såklart nå klare å ta det nøstet som vek mest fra den fargen jeg allerede brukte. Med ett tungt sukk og stor ærgelse måtte jeg sette meg ned å rekke opp hele 4cm strikk før jeg kunne ta opp alle maskene må nytt uten å ødelegge for mye og deretter justere dem en runde etterpå, det tok meg bare en time før jeg kunne fortsette å strikke fra 16cm og nå har jeg nesten kommet meg tilbake til der jeg var. Frustrasjon!

Som om ikke alt dette var nok så regner det strie strømmer i dag, noe som betyr at jeg ikke kan ut å ta gåturen min før det går over... Dumme meg har ikke regnklær.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar