søndag 7. oktober 2012

Nok er nok!

Ja, nok er nok! Jeg har fått nok og nå er det jammen på tide at jeg burde gjøre noe! Jeg har faktisk tenkt på dette helt siden januar, men har ikke fått gjort noe med det enda, og nå har jeg fått nok! Dette kom veldig spontant egentlig, men jeg skal gi all ære til Jeanette. For 1-2 timer siden så så jeg hennes innlegg på sin blogg om sin GodisAvtale som igjen stammer fra Slankerinna som er en ny blogg full av inspirasjon for min del. Hun var ca. på min størrelse nå, og hun går bare ned og ned i vekt, hun trener såklart mye mer enn jeg kommer til å gjøre, men hun er ett stort forbilde for meg akkurat nå. De siste 2 timene så har jeg nå jobbet med å lage meg en kalender fra og med i morgen til desember...med bare oktober fylt inn foreløbi.
Hver mandag skal jeg veie meg for å se hvordan det går. Jeg skal gå tur hver mandag til fredag og i helgene får jeg fri. Det blir null snop av noe slag, null brus, null pizza, null burger eller andre veldig fete matretter. Forhåpentligvis så skal jeg også klarte å holde nogenlunde oversikt over kalori inntaket mitt, men det er noe jeg ikke kan love siden vi her hjemme har ett felles matbudsjett og det er bare jeg som skal piskes.

Jeg har en foreløbi rute planlagt som jeg skal starte med som ligger på ca. 3-4km en vei. Siden jeg har dårlige knær så vil jeg ikke presse meg for mye med å gå begge veiene siden tilbakeveien er oppoverbakke, iværtfall ikke til å begynne med. Jeg vet at jeg skal kunne klare 4km bare jeg tar det i eget tempo.
Da jeg bodde på Stjørdalen så tok jeg en helomvending som dette, begynte på våren og frem til slutten av juni, jeg gikk 4km hver lørdag og søndag samt at jeg spiste max. 1600 kalorier hver dag. Utrolig nok klarte jeg å gå ned 15kg  på 2-3 måneder bare ved å gjøre dette så det skal bli spennende om jeg klarer det igjen! Det er jammen med på tide også med tanke på at jeg er 30kg over min idealvekt og 40kg over det jeg veide for 7 år siden. Mitt første mål er i første omgang 10kg så tar vi det derfra! For å si det slik så vil jeg være mer enn fornøyd om jeg ikke klarer mer enn 20kg, men jeg håper og krysser fingrene for 30kg! Og nei, jeg vil ikke være ett beinrangel, jeg vil ha former, ikke som nå, en svær bolledeig...

Jeg gjør dette av flere grunner...
1. Jeg er ikke vell med megselv
2. Jeg vil få moren min til å slutte å klage over at jeg har lagt på meg så mye (hei mamma!)
3. Jeg vil prøve å redde knærne mine
4. Jeg vil kunne begynne å bruke de gamle buksene mine igjen, samt de gamle Nintendo t-skjortene mine
5. Jeg vil gjerne ha mer energi og kondis
6. Jeg vil faktisk ha en mulighet til å passe inn i Marius tunikaen som jeg snart skal begynne på!
7. Jeg vil gjerne være aktiv til vi får flyttet og skaffet oss hund

Så nå håper jeg på støtte fra alle dere der ute! Ønsk meg lykke til! Jeg starter mandag morgen så fort jeg våkner opp!

6 kommentarer:

  1. Dæ klare du sjø lise :):) d æ bærre d å begynn :) e starta på mars e å æ snart i mål :) stå på!
    Hilsen svigerinna ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Svigerinna som i Janne? Men jo, takk jeg setter pris på støtte =D

      Slett
  2. Håper knærne blir bedre. Har du vurdert å svømme på bassenget? Er jo veldig god trening i det.

    Holder selv på mitt eget treningsregime, og det verste er å kutte ut sukker.... I det minste sparer jeg penger på det, woho.

    Lykke til! : )

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg elsker å svømme, men jeg er ikke vel nok med megselv til bassenger, iværtfall ikke alene. Det var greit i Valle siden det bassenget var knøttlite og det knapt var folk der, men de som finnes her tror jeg ikke jeg vil prøve meg på =/
      Men takk takk! Jeg har klart meg utrolig fint første dagen med det nye opplegget =D

      Slett
  3. Masse lykke til! Det her skal du klare! Vi heier på! :)

    SvarSlett