tirsdag 9. oktober 2012

Maskemarkører i sølv!

Som de fleste har jeg brukt trådstubber som maskemarkører i alle de år, helt til jeg fant ut at jeg likegodt kunne lage meg noen etter at jeg fikk sett hvor pene maskemarkører alle andre har. Det endte i at jeg fant ett gammelt øskenarmbånd jeg hadde laget for evigheter siden med ganske store og kraftige øsken og tok det fra hverandre. Det kjekke med å være gullsmed er at slike ting er så enkelt å få gjort!
Så i dag tok jeg skrittet videre og bestemte meg for å pynte dem litt mere! Jeg hadde ikke all verdens med tid siden det snart var middag så det ble litt hastearbeid.

Jeg tok øskenene og loddet på ett mindre øsken slik at jeg kunne henge noe i dem.
Siden jeg denne gangen hadde hastverk så tok jeg en veldig enkel metode rundt dette og fant frem noen steinkuler formet som hodeskaller i forskjellige farger.
Deretter fant jeg frem sølvtråd og smeltet en kjørne i ene enden på dem.

Og nå har jeg alt jeg trenger!
 Da var det bare å montere!

De neste blir nok litt mindre enn disse men med cabusjon steiner, kanskje til og med brilliantslipte steiner! Litt godt å sitte på verkstedet igjen, jeg burde fått ryddet der inne for steiner ligger og flyter overalt... Bare se den lille annsamlingen jeg fant i skuffen! Og dette er bare en brøkdel!

1 kommentar:

  1. Oh Gosh! What a superb idea! I love those cute stitch marker soooooooo!!! You are so clever!
    Best wishes,
    LS

    SvarSlett