torsdag 25. oktober 2012

Garn, garn og mere garn...

Man kan aldri få nok av garn! Vet ikke om jeg kan si det er en forbannelse eller en velsignelse, men når det gjelder garnkjøp så er det nesten umulig å stoppe! Jeg har egentlig sluttet å kjøpe mere garn fordi garnlageret mitt trenger en drastisk slanking, så det hjelper ikke akkurat at jeg da starter på nye prosjekter, går tom for garn i den og den fargen og bare MÅ bestille noen nøster til...noe som ender med at jeg kjøper fem ganger så mye som jeg egentlig trenger!

Akkurat nå holder jeg på med ettpar Selbudeath strømper. De er så nydelige at jeg kunne ikke stå imot dem, så de har ligget i "må strikkes" lista mi en god stund. I forrige uke så kom jeg over en konkurranse på deviantART hvor man da skulle lage noe av stoff eller garn med temaet Halloween, og disse sokkene passer jo utrolig godt til det emnet! Jeg satte i gang med oransje og svart men innså fort at jeg hadde IKKE nok garn...

Jeg kom litt lengre enn dette + vrangborden på sokk nummer to av det garnet jeg hadde liggende, så da var det vel bare å slenge seg på nett å bestille mer som sagt... Jeg skulle bare ha 3 nøster oransje og 3 nøster svart, men jeg endte opp med tilsammen 24 nøster av diverse knalle farger i Rubin og Silja.

Hva trenger jeg det andre til? Har ikke peiling! Og jeg tror jeg vet hva mitt nyttårsforsett skal bli i år, nemlig ordentlig garnslanking! Jeg har sett hvordan noen av strikkebloggerne der ute har en egen liten spalte på sin blogg hvor de har skrevet opp hvor mye gram de har på garnlageret, samt også kanskje ett bilde, og jeg tror jeg skal tjuvlåne den ideen til neste år, for jeg har ikke oversikten over alt jeg har og heller ikke kontroll over hvor mye jeg faktisk kjøper inn når jeg først handler! Og jeg venter faktisk på en liten forsendelse til med 6 nøster med noe fancy garn...og derfra skulle jeg egentlig bare bestille strikkepinner...

Når det er sagt så har jeg kommet ett godt stykke på Marius tunikaen min! Den måler nå 43cm og jeg er vel straks kommet halvveis kanskje.

Gleder meg til jeg blir ferdig med den! Jeg er veldig nysgjerrig på om den kommer til å passe. For øyeblikket har jeg lyst til å si at den er for stor, men jeg er større enn jegselv er klar over så det er jo ikke så sikkert når jeg da får den på når den blir ferdig!

Men nå må jeg tilbake til virkeligheten! Jeg har en stor kopp te som venter på meg og jeg vil gjerne få ferdig disse Selbudeath strømpene til over helga! Selve deadlinen for dem er på onsdag, men jeg våger ikke ta sjansen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar