mandag 7. mai 2012

Luer til niesene mine!

EDIT 18.03.13: Stenger kommentarfeltet på dette innlegget fordi jeg for en eller annen merkelig grunn får spambot kommentarer hver dag akkurat her... Yeah... Aner ikke hvorfor...

DA! Prøver vi enda en gang på dette! Har kommet hjem fra jobb nå, fikk ikke kjøpt mobil fordi det var nærmere 900,- dyrere i butikken enn på nett så jeg prøver forjeves å bestille den fra nett nå om bare nettet kunne sammarbeid litt!

Men over til noe annet... rundt 1 tida i natt så fikk jeg overført bildene mine fra mobilen...dog på den kanskje mest drøye metoden EVVAH som da bare er enda et bevis på at jeg trenger en ny mobil... Så nå kan jeg blogge om det jeg tenkte blogge om i går, flere ting jeg tenkte blogge om i går faktisk!

Vi tar det første først...simple enough... For noen uker siden så lagde jeg luer til to av mine nieser siden de hadde bursdag bare noen dager fra hverandre.
Eldste jenta ble 7 år gammel, stor jente nå! Hun hadde ønsket seg en slik "baggy" lue en stund så Tittil (min mor) sponset meg med garn så luen kunne bli fra oss begge siden den andre gaven fra meg til henne var noe dyrere...
Luen strikket jeg i lyselilla Babysoft, ett billig og deilig babygarn fra Nille. Jeg strikket også inn en kant nederst med en mørkere lillafarge fra en annen type babygarn for å gi den litt mer liv.


Den andre niesen min ble 2 år, så jeg strikket en muffin-lue til henne, men jeg har på følelsen av at det ble en slik lue som er alt for liten om noen uker... Teit... Men hun ble kjempesøt med den!

Jeg har også ferdig en kjole til min yngste niese som blir 1 år i sommer. Den blir nok et eget innlegg senere vil jeg anta. Jeg vurderer sterkt å strikke flere av den kjolen, selv om jeg ikke aner hva jeg skal gjøre med dem, eller hvem som skal ha dem, kjenner liksom ingen som skal ha jentebabyer for øyeblikket... Ellers så vurderer jeg sterkt å gjøre som A's Almanakk gjør for tiden: samler alle garn i enten en farge eller type garn sort og strikker til lageret blir tomt! Jeg har en GOD del Babysoft liggende som jeg kunne tenkt meg å få gjort noe med før jeg eventuelt begynner å strikke strømper av alt Fabel garnet mitt... Babysoft har ikke det største utvalget når det gjelder farger desverre, men akkurat nå så tror jeg heller at jeg skal lete etter oppskrifter enn bekymre meg for det... Så om noen har ideer til hva jeg kan strikke av alt det garnet, eller faktisk har oppskrifter til meg, link gjerne så skal jeg ta en titt på det! =D Jeg er inne i en strikkeface for tiden :P