fredag 25. mai 2012

Hvil i fred Kjakan

Den 10. mai døde en av Norges største menn, nemlig Kjakan Gunnar Sønsteby. Takket være ham så lever vi godt og trygt her i Norge i dag.

I dag gikk en av Norges største menn under jorden. Sju fot under jorden og det hele ble hedret av andre store menn her i Norge, nemlig Kong Harald og Jens Stoltenberg.
Jeg stod selv utenfor Oslo Domkirke i dag, sammen med flere andre hundre mennesker, svette og slitne gardemenn og kvinner samt en haug med politifolk både på hest, motorsykkel og til beins.

I lunsjtider så stakk André og jeg ut for å se til at alt gikk som det skulle siden alt dette skjedde i nabolaget.
  
 

Beklager dårlige filmer...

Jeg prøvde å få bilder av Kongen men det var litt vanskelig siden jeg stod bak en stor folkemengde.
Martha og Ari var også med i følget, men dronning Sonja, kronprins Håkon og kronprinsesse Mette Marit var ikke å se.
Men det var en nydelig dag, Kjakan hadde nok satt pris på at en slik solfylt dag.

Bilden som Kongen kom i.


Garden facinerer meg veldig... Jeg skjønner virkelig ikke hvordan de holder ut. André var i garden da han gikk i militæret, og han beskriver det som et rent helvette. For å si det slik, de som sto i skyggen uten våpen var HELDIGE.
I bakgrunnen på dette bildet kan dere se likbilen...
En trist dag, men vi er alle takknemlig for hva Kjakan har gjort for oss her i landet under krigen. Tusen takk Kjakan, tusen takk!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar