torsdag 27. desember 2012

Jul i heimen!

Vel, da er jula over...sort of...og godt er det! Huset har vært fult siden forrige fredag, så nå er det stille og rolig i heimen noen dager før jeg reiser sørover igjen! Brodern med fam var jo her for å feire jul, så vi var tilsammen 9 stykk her på juleaften. De tre minste var jo ganske så livlige så det var mye bråk til tider. Veldig kos da å tulle rundt med dem. Malene, hun på 2, syntes det var spessielt arti å fylle datan til tante med "miskemaska"! Rett som det var når jeg kom med datan min og satte meg på stua så skulle hun opp i fanget mitt å "miskemaska datan tante Lise!"

Syns den ble riktig så fin jeg! Kanskje fjerne de som dekker over Hyrule Crest merket og Nintendo logoen, men ellers så kan de bare være.

På lillejuleaften så fikk jeg kjøpt meg en ny isbjørn! Ganske så svær skapning fra Europris, tenk at den kostet bare 99,-! For dere som ikke har fått det med dere så samler jeg på isbjørner! Alt fra figurer til bamser til bilder!

Juleaften var stappet med gaver! I det minste for de små! Jeg kan ikke huske at det noen gang har vært så mange gaver under...rundt treet hos oss.
Det er fult fra stolen som står bortenfor verandadøra og helt bort til soffaen! Og som dere ser, noen av gavene var til og med større enn niesene mine!

De to minste var bare helt nydelige på juleaften! Moren min hadde strikket skjørt, nesten som en bunad til dem.

De var bare helt super skjønne! Eldste jenta, Mali var også ganske så flott i sin lilla kjole og sølvsko! Hun burde nesten hatt en slik hun også, men størrelsene på mønsteret var nok ikke store nok. Jeg får se til å kanskje strikke Marius tunika til de alle sammen til neste år!


Gavene gikk unna relativt fort til at det var såppas mange... Jeg kommer til å slenge ut ett innlegg om hva jeg hadde strikket etterpå. Jeg fikk ikke særlig mye selv i år hjemme hos familien...eller generelt for den, men det følger vel med ettersom hvor gammel man er. Men, nevneverdig er iskremmaskina som jeg fikk fra foreldrene mine!

Nå er ikke jeg noe særlig iskrem menneske, og vi har en relativt liten fryser hjemme, så jeg var veldig skeptisk til å begynne med. Men nå gleder jeg meg egentlig til å prøve den. Jeg vet at Bård kommer til å missbruke denne en del...

Ellers har det ikke skjedd stort her hjemme. Om kvelden har jeg spilt ett etter annet spill med broren min, svigerinna og muttern når hun har følt for det... Det har for det meste gått i ett spill som heter Logo, Gruble eller Mario Kart DS. Vi lånte da spillet til Mali så spilte vi mot hverandre i flere timer. Mali var med noen ganger, og på ett punkt var også Malene med i spillinga! Hun klarte faktisk å spille også, men det gikk bare rundt og rundt i en rettning hele tiden.

 I går derrimot gikk vi løs på ett helt nytt spill som muttern hadde fått fra jobb siden kortene var trykket feil. Kortskalle het det og gikk rett og slett ut på at vi skulle gjette hvilken person og sted vi hadde på kortene vi hadde festet i panna. Strikkene som vi skulle feste kortene i gjorde underverker for håret da!
 Vi så veldig smarte ut også da!

Men nå har jo da brodern tatt med seg dame og barn og reist så nå er det veldig stille her. Jeg reiser snart igjen som sagt, men frem til da så har jeg timeplanen fullpakket! I morgen skal jeg ut å drikke kaffe med en av de få jeg har noe kjennskap til enda her på Oppdal, så det skal bli kos!

Tilslutt så legger jeg ved noen pene bilder av bygda mi <3 p="p">



Det var ikke så mye snø å snakke om, men det var godt å kaldt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar