mandag 31. desember 2012

Året som gikk!

2012 har vært ett ganske negativt år for meg. Jeg har gått arbeidsløs siden i sommer da min vikarstilling som gullsmed hos Esaias Solberg AS tok slutt, jeg har hatt en god del sammenbrudd, stress og mas i forbinnelse med den jobben, samt da senere med NAV. Jeg har hatt null motivasjon til å gjøre ting på verkstedet, noe som har resultert i så godt som null nye smykker. Føler jeg har havnet litt utenfor mitt element her da, jeg har jo ikke lyst til å gi opp gullsmedfaget.
Vi har lett etter ny leilighet siden i vår og enda ikke funnet noe, vi leter enda, og akkurat nå så kan jeg ikke søke mer jobb før vi får flyttet... Ett serriøst gullsmedverksted er ikke intressert i å vente i minst 3 måneder på at jeg finner meg leilighet...så yeah, ting går treigt her for tiden.

På grunn av stress så gikk jeg opp 10kg over desember i fjor, og enda har jeg ikke klart å legge fra meg dem. Jeg startet trening i oktober, men det gikk ikke særlig bra. Ting som sykdom og ødelagte knær satte en stopper for det like før snøen tok overhånd. Håper å satser på at jeg klarer å komme igang med det igjen i januar/februar. Men jeg har klart å gå ned 4-5kg siden jeg starta med gåturene mine. Jeg holder meg nå mer eller mindre stabilt. Tro det eller ei, jeg har faktisk gått NED en kilo i jula! Selv om jeg har spist mer usunne greier enn normalt!

Forrutenom alt det negative så har jeg gjort mye strikking det siste året. Jeg har også gått løs på en god del mer serriøse og større prosjekter. Jeg har foreksempel strikket tunika til megselv og jeg har strikket min første genser, noensinne!

Jeg har strikket hele 3 par av Lilli sokkene mine! (big whoop sier dere ekstrem-strikkere sikkert...)

...og ellers har jeg ikke strikka særlig mye store ting... Rart å tenke på egentlig... Jeg føler at jeg har gjort SÅ mye, men neida, selv om jeg har hatt all verdens med tid så har jeg knapt gjort en dritt...  Men jeg håper at 2013 kommer til å snu alt for meg. Jeg håper på ny leilighet i trøndelag, jeg håper på ny jobb, helst fast stilling men jeg tar det jeg får... Jeg håper på mer inspirasjon og motivasjon til å gjøre det jeg liker å gjøre, jeg håper på mer verktøy på verkstedet så jeg kan støpe og trekke tråd. Jeg håper på at jeg klarer å gå ned noen kilo til.

Hva mer kan jeg da si enn godt nyttår til dere to-tre som faktisk leser bloggen min, men nå skal jeg ha bloggpause heeeeeeelt til neste år!

1 kommentar:

  1. Så mye fint du har strikket :)
    Håper det ordner seg til det bedre for deg, neste år. Eller vent, nå er det jo blitt neste år ;)
    Godt nytt år til deg fra meg !

    SvarSlett