mandag 10. desember 2012

Hvil i fred, høst-sokkene mine...

Huff, nei i dag gjorde jeg noe dumt... For en stund siden så strikka jeg jo disse høst-sokkene mine som noen av dere kanskje husker...

Vel, i helga fikk jeg kjøpt meg nytt vaskemiddel til ull og silke som jeg tenkte jeg skulle prøve i dag, så jeg slengte like greit disse på vask siden de har blitt brukt en god del i det siste... Og det tror jeg er noe av det dummeste jeg har gjort... Da de kom ut av maskinen igjen, så var de knapt til å kjenne igjen!

Ved første øyenkast så det ut som om de hadde blitt tovet, både form og fasong var forandret. De virket trangere (uten at jeg har prøvd de på enda) og det oransje garnet var blitt veldig pusete og mer grå i fargen. Mønsteret så sammenklemt ut og rett og slett trist.

Slikt blir man virkelig trist av altså, og det ser værre ut i virkeligheten! Jeg vet ikke om det er noe mer håp for disse egentlig, og det eneste postitive jeg kan se i dette er at jeg nå kan strikke meg ett nytt par av dette mønsteret med god samvittighet.

Sokkene er strikket i Rubin superwash og noe raggegarn jeg ikke helt husker hva het eller hvor det kom fra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar