fredag 28. desember 2012

Blå Lilli-sokker!

Husker ikke om jeg har skrevet det på tidligere innlegg om disse sokkene mine, men jeg har nå gitt dem ett navn, Lilli. Det er ikke det egentlig navnet på dem, på Garnstudio.no hvor jeg fant dem så heter de bare "DROPS 116-53", selv om folk har kommet med forslag til navn på denne oppskriften allerede. Jeg ser at noen har foreslått navn som ligner på Lilli så det er ikke umulig at det blir noe lignende, jeg kommer iværtfall til å fortsette å kalle dem Lilli-sokkene, oppkaldt etter kallenavnet på ei i Valle som er den første personen jeg har sett bruke disse sokkene, og siden har jeg forelsket meg i mønsteret.

UANSETT! Disse Lilli-sokkene mine er ganske rare når det kommer til stykket, man skulle nesten tro de var levende, for det er som de følger etter hverandre og deler følelser. Om ett par ligger på soverommet så ligger de andre parene der også iløpet av noen dager... Samme gjelder om de ligger på badet, eller i stolen min på stua. Er ett par der, så er de andre der ganske snart etter.
Nå som det siste paret jeg strikket "døde" etter en runde i vaskemaskinen. Det var tydeligvis ikke helt superwash allikavel siden de tovet seg og nå er alt for trange. Men de to andre parene virker nesten som om de merket det... Like etter så gikk det hull på det grønne paret, og det fargerike restegarns paret loer ekstra mye og varmer meg ikke på beina lengre.
Så jeg bestemte meg for å lage ett nytt par! Etter ett dykk i garnlageret kom jeg opp med denne fargekombinasjonen!
 Turkis Silja og mørkeblått strømpegarn fra Nille. Så det ble litt vinter/isaktig over det. Så ikke se bort ifra at jeg nå heretter strikker Lilli-strømpene mine etter sesongene, særlig siden det forrige paret var høst all the way!

Det ble ikke tatt så veldig mange "in action" bilder av dette paret siden jeg ikke strikket noe særlig sammenhengene, men her har dere litt iværtfall!


Så som dere ser så synes ikke mønsteret SÅÅÅÅ godt, men det får så være! Jeg syns de ble pene nok, iværtfall med tanke på at jeg egentlig ikke liker blått...



Jeg skulle jo egentlig strikke meg ettpar julesokker, men det får vente til neste år!
Og for en eller annen grunn så begynte jeg å tenke på denne!
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar