søndag 10. juni 2012

M med signatur!

I helga var det OCX (Oslo Comix Expo) i Oslo så vi har hatt huset fult siden fredag av selveste Eirik Avvik (forfatteren og tegneren av Arild) og Arne Bye (forfatteren og tegneren av Mira). Så her har det vært tegneserie snakk hele helga fra ende til annen!

Eirik kom tidlig på fredagen og han og Bård gikk til OCX for å få med seg åpningen der klokka 5 på ettermiddagen, for så å hente Arne etterpå. Jeg selv var hjemme, bakte kake og ryddet det aller siste på plass.

På lørdagen (altså i går) så stod gutta opp tidlig for å dra inn til sentrum til klokka var halv 11, mens jeg enda lå og sov. Da jeg våknet opp så hadde jeg ikke sovet godt i det heletatt, jeg hadde hodepine, var svimmel og egentlig ikke helt i form. Selv om en dusj ikke hjalp så slang jeg på meg klærne og dro inn til byen for å møte Bård så vi kunne slå følge bort til OCX. Planen var at jeg skulle være der resten av dagen, men formen tillot det ikke. Jeg hilste på Olaf (grunnlegger og hjernen bak Nettserier ), gikk en rask runde rundt der inne på festivalen, vurderte å gå bort til Mads Eriksen for å få signert to blader jeg hadde med meg, men det var for mye folk, for varmt og for mye støy til at jeg klarte å holde ut. Jeg gikk så til Bård, gav ham bladene jeg ville få signert, sa at jeg ikke følte meg bra og gikk hjem.

Gutta hadde så da kjøpt med seg pizza og var hjemme her ca. halv 9 på kvelden. Bård hadde fått signert begge bladene mine og han hadde i tillegg fått spurt ut Mads om han kunne lage en tatovering til meg. Dette var noe jeg hadde gått og tenkt på en god stund, og om han hadde tid og muligheter til å lage en liten tegning til meg, så ville jeg få den tatovert. Vel, det hele står nå på at jeg skal maile ham og han skal tegne en til meg. Jeg har på følelsen av at det kommer til å bli en noe større og mye mer komplisert og storslagen tegning enn det jeg hadde forestilt meg.

Men ja, han fikk signert bladene mine! Noe jeg er utrolig glad over, for Mads Eriksen er min absolutt tegneserietegner favoritt av de vi har her i Norge for tiden (om vi ikke regner med Bård da).For dere som enda ikke har skjønt hvem det er: han tegner M... Mads altså...

Bladene jeg fikk signert var de to aller, ALLER første bladene! Det røde fulgte med Pondus og det svarte kom ut i slutten av desember 2006. Altså, dette er blad nummer 00, ikke 1, begge to! I relativt god form.




Jeg er sånn passe starstruck, selv om jeg ikke har møtt Mads selv enda. Men jeg gleder meg utrolig til jeg får en tatovering som HAN har tegnet! Jeg kaller jo Stormtrooper tatoveringen min for Mads!

1 kommentar: