mandag 14. mai 2012

Ananas-smoothie og strikking!

Noe veldig enkelt som jeg kunne blogge om så jeg får opp bloggaktiviteten min!

Jeg sitter her hjemme alene, som jeg alltid gjør på en mandagskveld siden Bård er ute med alle de andre barna på tegnekvelden (internhumor...). Hva skal man så gjøre når man er mutters alene? Joh! Kose seg! Så nå har jeg inntatt soffaen (til en forrandring) med datan  hvor jeg nettopp har lagt ut artstands-emnejapani.no og nå da har lagd meg en ananas-smoothie mens jeg strikker og blogger litt.

Smoothien er kanskje noe av det enkleste jeg noensinne har laget! Jeg tok en boks med hermetisert ananasbiter i ananas-saft/lake/juice, tre isbiter og kjørte det i godt i blenderen! Deretter tok jeg tre isbiter til, slang dem i ett glass og helte smoothien over! DEILIG og enkelt!

Så sitter jeg å strikker ja... Er fortsatt i BabySoft prosjektet mitt så her går det treigt! Har vel brukt snart en uke nå på å bestemme meg hva jeg skulle gjøre neste gang nå og det endte først med en litt for stor sokk til den nye usmartofonen min. Tipper at jeg bør strikke meg en ny en som er litt mindre...


Og etter jeg ble ferdig med den så har jeg tenkt lenge og vel på noe annet jeg kunne lage... Jeg har prøvd en ny lue, "etui" til såpe og skyllemiddel "dispenserne" mine på badet, sjal og litt av hvert annet... Valget endte utrolig nok på noe som jeg absolutt ikke føler er noe vits i å strikke nå, nemlig strømper! Heldigvis så er ikke garnet like varmt som det vanlige ullgarnet jeg pleier å bruke til sokker og strømper, så jeg satser på at jeg overlever...
Oppskriften kommer fra Garnstudio og jeg har siklet på dem lenge. Min venninne Bale ønsket seg de samme sokkene fra sin mor, Strikkeguden så jeg ble litt sjalu da hun fikk dem og bestemte meg for å virkelig få strikket disse nå!

Har ikke kommet så langt, da jeg bruker EKSTREMT lang tid på strømper og sokker...så ikke forvent ALT for mye oppdatering på det emnet...og akkurat nå skulle jeg ønske at jeg hadde noen ekstra sett rundpinner så jeg kunne ha strikket dem samtidig...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar