mandag 17. september 2012

Stopp sokkene!

Etter at jeg postet mitt innlegg om hvor missfornøyd jeg var med mine sokker og det faktum at jeg ikke orket å stoppe det andre paret mitt som jeg var mye mer fornøyd med tiltross for at jeg hadde klart å strikke så mye feil og tull på dem, så tok godeste Oldemorbloggeren å blogget ett innlegg "inspirert" fra mitt innlegg, så nå gjør jeg det samme tilbake!

Jeg skrev i mitt innlegg at jeg ikke hadde lyst til å stoppe sokkene, delvis fordi jeg ikke orket. Jeg har en stoppesopp så det var ikke problemet. Stoppesoppen min er faktisk ganske nydelig! Jeg har vel "arvet" den fra min mor som arvet den fra sin tante en gang i tiden. Den er håndlaget og håndgravert på toppen.


Så ja, det første sokkeparet mitt av den berømmelige favorittoppsriften min fra Drops hadde fått hull på hælen på begge sokkene.
Som dere ser så er ikke hullene SÅ store enda, men det er bedre å gjøre noe med dem nå enn å vente til de blir større, og jeg har jo egentlig ikke brukt disse siden jeg oppdaget at det var begynt å bli hull på dem og da var jo hele området på hælen tynt som papir også. Så jeg gikk egentlig hele sommeren uten ullsokker (ja, noen folk bruker ullsokker på sommeren også) før jeg fikk strikket meg nye i august (siden jeg er så nøye på hvilke ullsokker jeg skal ha).

Uansett, jeg fikk da tilslutt stoppet begge to! Pent blir jo sokkestopping sjeldent, men dette er overlevbart for min del, jeg er aldri fornøyd med hælstrikkingen min uansett... Takk til Oldemorbloggeren som fikk pushet meg til endelig å stoppe dem!

Så nå har jeg tre hele par med favorittmønsteret mitt, selv om jeg ikke er begeistret for garnkvaliteten og fargene på nummer 2... Selv om par 1 er mest brukt så ser par 2 mest utslitt og tøyd ut. Par 3 er enda fast og fint og om mulig det jevneste av mønsterstrikk jeg noensinne har strikket!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar