onsdag 11. juli 2012

Tripp trapp tresko!

Jajamen! Så ble det to innlegg i dag etter bloggtørke! Beklager for at det blir så langt imellom innleggene for tiden, men akkurat nå så skjer det fryktelig lite her i gården... Siden det nå er sommerferie og jeg er uten jobb men samtidig befinner meg i Oslo og ikke på eventyr i Oppdal eller med venner, så blir det automatisk sene frokoster og ellers veldig lite sprell... Har nå endelig begynt å få tilbake smaken for spill også, selv om det går ganske treigt... Har hatt spilltørke i nesten ett år så det er godt å få kommet igang med sommerspillene mine: Animal Crossing!

Men vi får ta den biten en annen gang! Akkurat nå ble jeg ferdig med en liten gave til hver av mine tre nieser som jeg tenkte å vise frem! Den siste fikk jeg akkurat gjort ferdig nå så det gjennstår bare å feste tråder på alle sammen.
Jeg fikk plutselig for meg å strikke litt "baggy" luer til alle tre siden min eldste niese, Mali har blitt så glad i dem! Jeg strikket en til henne til bursdagen hennes som hun ble veldig glad for, og moren sa at jeg kunne bare strikke flere til henne fremmover til jul og slikt.  Disse er en liten variasjon av denne som jeg kom over her for en stund siden. Den skal egentlig strikkes  med ett tykkere garn på pinne 5, men siden mine små nieser ikke har så tykke hoder enda så tenkte jeg at jeg kunne strikke med dobbelt BabySoft på pinne 3,5 isteden.
Så, den største er strikket i grønt og lilla med 88 masker! Den mellomste i gult og oransje med 80 masker og den minste i bått og lilla med 76 masker. Jeg ville helst unngå å bruke rosa...


Den største får jeg på meg, men det blir som en vanlig beanie-lue, noe jeg ikke liker, så jeg vil annta at de kommer til å vare lenge! Den minste tror jeg egentlig er ALT for stor enda, men jeg tok ikke sjansen da noen hakk mindre føltest alt for lite... Heller for stort enn for smått når det gjelder slike små barn! Og de skal jo være litt baggy også. Vår/sommer/høst luer, de er nok ikke varme nok til vinteren. Så nå skal jeg lete opp flere oppskrifter, for tante Lise har flere prosjekter på lur før jeg skal vende snuten hjemover å feire den minste sin ett-årsdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar