mandag 23. juli 2012

Tripp trapp tresko indeed!

Nattdyr som jeg er så blir det ikke noe blogging her i gården før langt på natt! Typisk det... Har dels vært fordi jeg følte at jeg ikke burde blogge den 22. om det ikke hadde noe med tragedien som skjedde for ett år siden å gjøre, og dels fordi jeg ikke har orket å blogge noe, selv om jeg har hatt bloggematerialer.

Så ja, selv om det nå er over midnatt så vil jeg sende ut varme tanker og hilsner til alle dere som ble rammet på noen som helst slags måte den 22. juli i fjor og dagene som fulgte. Jeg tenker på det som skjedde og dere hver dag som går.

Men ja, det jeg egentlig skulle blogge om! Jeg er midt i en sokkefase for tiden som jeg tidligere har nevnt, og før jeg begynte på den så strikket jeg tre luer til mine tre nieser på 1, 2 og 7 år. Nå har jeg strikket sokker til dem i samme farger som luene, også samme garn såklart.

Så nå har jeg begynt på ENDA ettpar sokker som skal til min utelandske venninne, og jeg planlegger å få strikket flere i den rettningen før jeg går tilbake til pjoning! Siden sommeren har vært så kald og sur i år så satser jeg på at vinteren blir enda surere og kaldere og da er det bare å forberede seg! En annen venninne av meg, Linda har gitt meg oppskrift på pjoning av sokker som jeg vil prøve meg på etterhvert, og vi har diskutert muligheten for toving av nevnte sokker for tøffler og denslags! Noe som jeg kan tenke meg vil bli utrolig godt til vinteren, selv om det er livsfarlig her hjemme siden tovede tøfler + vegg til vegg teppe = statisk elektrisitet! Believe me, I've tried!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar