fredag 31. august 2012

Orkideen min!

For 5-6 uker siden så dro jeg og samboeren min på IKEA for å handle planter til leiligheten vår.
Rett før kassene stod det ett lass med orkideer som bare kostet 70,- eller noe, såklart måtte jeg ta med meg en! Jeg eier ikke grønne fingre så orkideer har jeg sluttet med for lenge siden for de bare dør hos meg... Så jeg valgte en med mange knopper på så det kanskje skulle være håp! Og tror dere ikke at den har blomstret som en gal?

Jeg har jo vært på Oppdal nå og besøkt foreldrene mine i hele august så min samboer som ikke eier noe slags form for forståelse for noe som er grønt (så lenge det ikke er noe mugg som ligger i kjøleskapet, det er han en mester på å gro) har måttet passe på den. Om og om igjen har jeg måttet forklare ham HVORDAN og NÅR han måtte vanne den mens jeg var borte, og jammen overlevde den!
Da jeg kom tilbake i gårkveld så stod den på benken her og strålte med 16 nydelige blomster!

Og ytterst på den ene blomsterranken var det en bitteliten ny knopp, så det kommer flere blomster!

Og to blader har vokst frem!

Kanskje det endelig er håp for meg med orkideer nå? Det frister iværtfall å få kjøpt flere!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar