lørdag 22. september 2012

Marius selekjole!

Min første Marius!

Da var jeg "endelig" med på Marius bølgen jeg også, bedre sent enn aldri? Kan takk den kjære Marius strikkeboka for det! Da den kom i posten så hungret jeg etter å få startet på noe, og jeg endte opp med selekjolen til barn.

Den første tanken som slo meg var at jeg ville strikke slike til alle de tre niesene mine siden oppskriften hadde størrelsen til alle sammen, men jeg bestemte meg først og fremst for å strikke en prøve først for å se om jeg i det heletatt fikk det til, så jeg snoket litt i garnlageret og fant frem noen nøster superwash som overraskende nok passet perfekt sammen!

Jeg satte igang med å strikke torsdags kveld for to uker siden, og siden jeg ikke fikk sove den natten så fikk jeg nesten ferdig hele mønsteret ved kanten.

Fredagen skulle vi jo reise til Bergen så den historien får dere lese her, men jeg satt og strikket på denne kjolen på toget mens absolutt alt av utlendinger som satt i samme vogn som oss var veldig nyssgjerige på hva jeg holdt på med...

Når Raptus hadde sine dødpunkter så satt jeg bak standen til Bård og Arne og strikket ivei. På søndagen gikk jeg tom for garn, og siden jeg er dum som ett brød så innbilte jeg meg at jeg var tom hjemme også...
Det resulterte i at jeg satt her hjemme etter at vi kom hjem i en uke og trodde at jeg måtte ned til Europris å kjøpe mere garn til den, noe jeg utsatte og utsatte, helt til jeg fant ett nøste som hadde lurt seg unna i garnlageret mitt! Og jammen fikk jeg da ikke strikket ferdig i går! Til og med festet ender og sydd i knapper og dampet den i går!
Men som dere ser så har jeg ikke strikket opp ermhulene... Jeg turte bare ikke fordi jeg klarte ikke å tyde oppskriften ordentlig akkurat der... Jeg er ikke så veldig flink til å forstå oppskrifter enda...

Men jeg har blitt mye flinkere med å strikke mønster! Sjekk bare vrangsiden! Den er jeg veldig fornøyd med!


Denne legges nok på lager til det kommer noen som vil ha den eller til jeg selv en gang kanskje skal formere meg...

Det blir nok flere Marius ting på meg fremover. Jeg har ei venninne i Bergen som har veldig lyst på en genser med rund sal, noe jeg selv har lyst på også, samt at jeg har veldig lyst til å strikke megselv en tunika/kjole så vi får bare se hva fremtiden vil bringe!

2 kommentarer:

  1. Fiiin! ^^,
    Det kan hende du får en strikkebestilling av meg en eller annen gang. Jeg drømmer om en pynteullgenser som er litt lang. Ca midt på låret. Jeg har bare praktiskullgenser til turgåing og fisking.

    SvarSlett
    Svar
    1. Sure thing! Bare si ifra du så kan vi diskutere mål, farger og slikt :P

      Slett