tirsdag 20. august 2013

Pepsi pus!

Selv om bloggen har vært stille en stund, så har det jo ikke stått på med bloggmateriale! Man kan si at undertegnede er lat...

Søndag 11. august ble vi nemlig tre her i den nye leiligheten (som jeg forresten må få dokumentert her snart)! Søskenbarnet mitt måtte desverre gi fra seg pusekatten sin, og vi ønsket oss jo en liten firbeint kamerat, så da ble det jo bare slik.
Pepsi heter pusen, han er drøyt året gammel og nydelig som dagen er lang! Bortsett fra når han finner ut at sofaen er ett byttedyr...

Hva mer kan man si? Pepsi er den skjønneste pusen jeg noensinne har vært borte i, og katten til huseieren nesten helt lik ut!


Så i dag har Pepsi hatt det vondt stakkar... Først så har feieren vært her og skremt vettet av ham med rare lyder og bråk, for ikke å snakke om sot overalt! Dere skulle ha sett, han var grå over alt det hvite stakkar! Så skulle han til dyrlegen etterpå, ting gikk bare i nedoverbakke, stakkars.
Han fikk jammen meg igjennomgå også, kastrering, ID merking og vaksinering...hele pakka på en og samme dag, gitt! Og det hele var over på 1,5 time. Vi la ham ned på badegolvet da vi kom hjem så han fikk ha det varmt til han våknet...samt at det ville være enklere å få vasket om/når han tisset på seg og kastet opp...noe han gjorde. Nå har han forsåvidt våknet og er veldig groggy... Er som å se en narkoman sjangle nedover Karl Johan, men han får nok ikke slippe ut fra badet enda i tilfelle han har flere uhell så er det enklere å ta det der og da istede for å vaske ned hele stua... Men han har gått på do alene og han prøver å drikke litt iværtfall.

Så ting har da skjedd her i den nye heimen! Strikket har jeg fått gjort en del av også, så her går det unna! Holder for øyeblikket på med en fana-genser som straks er ferdig, og neste blir en bestilling til ei venninne som fant ut at hun ville gi kjæresten en hjemmestrikket genser til jul.

3 kommentarer:

  1. Hei! Jeg vurderer å strikke Tømmerhoggergenseren, og kom på at jeg hadde sett den hos deg for en stund siden. Jeg var inne på innlegget ditt, og så at du hadde brukt Lima på den istedenfor Pickles-garnet. Lurer på om du likevel strikket i samme størrelse som han vanligvis bruker? Supertakknemlig for svar!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hallo! De har en størrelse gratis på Tømmerhoggergenseren og det var den jeg strikket, altså medium, fulgte oppskriften slavisk bortsett fra å forlenge ryggen og ermene noen centimeter, husker jeg ikke feil. Og ja, jeg brukte Drops Lima, men jeg ser nå at jeg har brukt ett nøste mindre enn det oppskriften krever. Men målene stemmer overens med oppskriften etter å ha brukt Lima.
      Håper dette kan være til hjelp for deg!

      Slett
    2. Tusen takk for svar! Da blir det nok Tømmerhuggergenser på mannen her også ;)

      Slett