fredag 9. august 2013

Koppkluter fra Bittami!

Strikke-Norge har ærfart en landeplage i sommer, nemlig vaske/koppkluter! Ikke at det er noe nytt, men spessielt i år har det vært ille føler jeg, og det fordi at Bitta Mikkelborg (også kalt Bittami) bestemte seg for å publisere 7 gratis oppskrifter på koppkluter! Og jeg tipper at Europris har merket en økning på salg av Tuva bomullsgarn!
Selv har jeg ikke kjøpt ett enda Tuva garn, men heller prøvd å strikke opp alt annet av bomullsgarn jeg har hatt liggende (uten hell for jeg har fortsatt en haug igjen), og så fikk jeg jo plutselig 7 nøster Tuva som premie i en giveaway (se forrige innlegg).

Men altså, Bittami bestemte seg for å slenge ut 7 fantastiske mønster! Jeg har strikket alle, ikke like mange av alle, men fortsatt så har jeg prøvd meg på dem! Og det til tross for at jeg hang meg på litt seint...

Første som ble lagt ut var Goat Willow (selje på norsk)


Nummer to som fort ble folkets favoritt var Bird Cherry (hegg på norsk)


Nummer tre er Rowan tree (Rogn)


Nummer fire Juniper (eine)


Klut nummer fem var White Birch (hvit bjørk) og perfekt for restegarn!


Så kom klut seks som The Grand Finale


Så slo hun til med en ekstra liten teststrikk kalt Strikkegleden


Alle mønstrene var fantastiske! Ikke fult like stor fan av alle, men jeg skal få strikket dem alle minst ett par ganger til!

Tusen takk for flotte mønstre, Bitta Mikkelborg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar