mandag 18. februar 2013

Herr og fru lemur!

Jeg burde skjerpe meg med bloggingen min, for greit nok at det ikke skjer stort i min hverdag for tiden, men når jeg har hatt prosjekter ferdig en uke plus plus...

Jeg har fortalt om min online syklubb tidligere, og i chatrommet hvor vi oppholder oss daglig og deler WIP av prosjekter, ideer og oppskrifter nærmest 24/7. Noe som foregår ofte mellom medlemmene er art trades, faktisk skjer det oftere enn bestillinger og jeg syns egentlig det er bedre for man får som oftes noe kreativt og håndlagd tilbake av noe samme verdi. Selv om jeg ikke er den største til å få bestillinger eller art trades (siden de fleste lager bamser og amigurumis og er ute etter søte ting mens jeg lager klær) så har jeg jo faktisk fått to, og min del er det samme for begge.

Kun første art trade er ferdig, fra min side iværtfall, jeg venter bare på klarsignal for at motparten er ferdig med det hun lager til meg så jeg får sendt min del. Hva jeg lagde til henne var rett og slett ett par lemurer, en pen lady og en ekte gentleman. Søk etter lemur på Ravelry så finner dere ganske lett oppskriften.

Som jeg nevnte tidligere så lager ikke jeg bamser til vanlig og det var bare heldig at jeg hadde fyll til dem liggende i leiligheten. Edward er den første jeg lagde, han er strikket på 3mm pinner med Ida akryll garn fra Europris. Er ikke særlig fan av å bruke akryll, men når det gjelder bamser, så er det like greit med tanke på hvor mykt det er. Det sorte på ham er faktisk ett eller annet superwash ull, jeg fant frem det jeg hadde i restegarnposen min siden jeg ikke hadde sort akryll garn enda da. Sløyfen hans er også noe superwash ull.
Maggie er strikket på 2,5mm pinner bare for å få henne mindre og hun er strikket helt i akryll så fremt som kappen hennes. Kappen er noe rosa Baby Soft garn fra Nille jeg hadde liggende i restegarnposen min. Den er strikket på frihånd, altså uten oppskrift. Jeg hadde ingen andre planer enn at jeg ville prøve plissékant for å få foldene, noe jeg ikke hadde prøvd før. Jeg digger virkelig resultatet og jeg er veldig fornøyd. Den fremtidige mottakeren er også veldig fornøyd og hun gleder seg veldig til å få dem i posten. Hun har også lovet å la dem sende postkort "hjem" igjen en gang, så det kan bli morsomt.

Tid for nærbilde!

Og det kommer en lemur til om ikke så alt for lenge...tror jeg. Har en art trade på programmet med ei fra Storbritania, det er ikke samme personen som jeg er garnvenn med...om dere lurte...og hun er like gal etter lemurer som frøkenen som får disse to. Jeg vet ikke om det blir hun eller han, om lemuren skal ha klær eller noe lignende, så vi får se.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar