mandag 14. januar 2013

Kjemper mot sykdommen!

Ting begynner endelig å lysne litt nå, har vært syk i så godt som 2 uker nå... Begynte å kjenne murringen i halsen på nyttårsaften men det slo ikke ut før natt til bursdagen min, 3. januar og har deretter mistet stemmen og nå fått den mer eller mindre tilbake... Jeg er fortsatt groggy i halsen, og det hørest godt enda, men jeg er heldigvis ikke sår lengre. Fortsatt litt snufsisnufs og hostihost og energinivå som går opp og ned som en yo-yo, men ting begynner å klarne opp! Jeg tipper at jeg vil være frisk til helga eller neste uke igjen!

I det minste så har strikkelysten endelig kommet tilbake. Jeg har store mål for megselv i år så jeg håper bare å få kommet igang så fort som mulig. Har hatt en del dager de siste ukene hvor jeg ikke har orket noe, men i det siste har jeg klart å strikke store deler av dagen, men det går jo fortsatt treigt.

Akkurat nå har jeg fire prosjekter på pinnene, 3 ganske store og en mini. Det er en tunika til min mor som jeg nå har kommet ganske langt på. Er snakk om 10cm igjen før det felles til armhull, så bildet her er litt utdatert... Det er i mørk, kokosgrå, så mye mørkere enn på bildet her. Såklart så er det Marius mønster og blir noe det samme som den jeg strikka til megselv før jul.

Så har jeg ett årsprosjekt på gang. Jeg skal strikke 24 lapper i dominostrikk i diverse farger, altså to lapper i måneden minst, vi får se hvor mye jeg orker, for så å sy det sammen til ett pledd som så går i gavekassa, jeg trenger ikke flere pledd selv... Hver lapp måler ca. 25x25cm

Så har jeg noe jeg begynte på i november i fjor men som jeg la på vent over desember og nå har bynt med igjen. Det er ett babyteppe til min kjære Iselin sin lille datter som ble født i slutten av november. Ting har vært hektiske for dem i desember og siden jeg ble syk så fort jeg kom tilbake etter ferien så har jeg enda ikke fått dratt å sett på lille gullet. Jeg hadde store planer om strikketøy til lille jenta, men ligger nå såklart langt etter, så jeg får ta ting som det kommer. Jeg skal værtfall gjøre ferdig dette søte teppet til henne.
Jeg bestemte meg for å prøve meg på en ny teknikk for å gjøre teppet litt mer spennende, så det er strikket diagonalt med hvite og rosa striper i nydelig babygarn. Så hvis du leser dette Iselin, beklager, at jeg ikke har kunnet komme enda, men gleder meg til at sykdommen er jagd bort så jeg får treffe lille gullet deres!

 Så strikker jeg en liten ting til megselv. Jeg bestilte meg en 3DSXL Pikachu limited edition til bursdagen min, den kom faktisk ganske så akkurat på dagen også så jeg var heldig. Problemet mitt er at jeg er spillsamler, og dette er en helt flunkende ny 3DSXL, limited edition i boks. Samleren i meg hyler med at jeg må la den være, ikke røre den, ikke åpne esken en gang... Spilleren i meg klør etter å åpne boksen, ta ut 3DS'en og bruke den til kun Pokemon spill, spessielt nå som generasjon 6 er på vei og jeg nå spiller 4. gen med Bård og senere må pløye meg igjennom 5. gen også (noe jeg gruer meg til...). Desverre så har jeg vært litt uforsiktig med min sølv 3DSXL og den har riper på lokket, det irriterer meg grønn fordi jeg ikke har vært flink å bruke noe beskyttelse på den. Jeg har strikket en sokk til begge 3DS'ene til Bård og hans er ripefrie.
Så ja, jeg strikker nå en sokk til at jeg eventuelt skal tørre å åpne det nye vidunderet mitt... Om da ikke noen vil selge meg en pent brukt Pikachu limited edition 3DS som jeg heller kan bruke :P
Jeg strikker den i tofarget ribbestrikk, og resultatet virker å bli awesome! Jeg hadde planer for noe annet, men når jeg så hvor pent denne ribbestrikken ble i to farger, både hvordan den oppfører seg skulle jeg til å si og ser ut, så valgte jeg heller å fortsette med det hele turen. Kastet på 60 masker på pinne 3 med to nøster i restegarns posen min, så bar det ivei til eventyrland!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar