tirsdag 14. august 2012

Mønstersokker av restegarn!

Jah, jeg har noen blogginnlegg på lager nå... Orker liksom ikke slenge ut alt som skjer iløpet av "sommerferien" min så fort jeg gjør det, så nå skal dere få ett innlegg som egentlig skulle ha blitt skrevet og postet på torsdag forrige uke! Yeah... Jeg er veldig treig for tiden...

Som overskriften sier, så har jeg strikket enda ett par restesokker, men denne gangen var det til megselv. Jeg har egentlig alltid vært glad i ullsokker, men aldri særlig flink med å bruke dem, ikke spørr hvorfor, jeg er faktisk ikke helt sikker selv. Da jeg var yngre så hadde jeg også en tendens til å miste en av ullsokkene eller tøflene, så derfor var det alltid koselig når damevennen til morfar strikker ett par tøfler til meg hver jul! Men uansett så ender det med at jeg bruker dem noen uker og plutselig så forsvinner en...

Er egentlig veldig overrasket over at de grønne mønstersokkene som jeg strikket i fjor ikke har stukket av enda. De lever, dog ikke helt hele lengre... Hull på hælen som vokser seg større og større hver gang jeg bruker dem er ikke så koselig.


Begynner å bli litt slitne i passformen ellers også egentlig...
Prøvde tidligere i vinter å strikke ett par nye fordi jeg elsker dette mønsteret. Kom til hælen så gav jeg opp og rekket dem så opp noen uker etterpå. Men nå fant jeg ut at jeg skulle bruke opp endel av restegarnet som ligger her hjemme, og jammen ble det ett par sokker til megselv!



Som grunnfarge har jeg tilsammen tre forskjellige typer flammegarn og vanlig svart som hovedfarge. Hva slags garnkvalitet alt er vet jeg ikke, men det svarte er 100% ull, det er alt jeg vet.

  
Oh hai thar Michael!




På leggen og tåa syns jeg selv at disse sokkene ser veldig fine ut, men resten er jeg absolutt ikke fornøyd med. Kunne godt å ha tenkt meg hele med den oransje fargekombinasjonen, men desverre så hadde jeg ikke mer av det garnet enn det dere ser her...

Fikk endel tips og triks hvisket i øret av moren min mens jeg holdt på, så neste par blir nok ENDA bedre igjen! Jeg er fortsatt bare en "lærling" når det gjelder strikking, selv om jeg har strikket store deler av livet siden jeg gikk i barnehagen.

Så her kan dere se litt forskjell på det første og andre paret av denne oppskriften... Jeg kommer meg, ikke sant?


Den største forskjellen ser man på vranga.


Etter at jeg fikk lært meg hvordan jeg skal skille trådene mens jeg strikker så har ting gått MYE mer smooth!

2 kommentarer:

  1. Du har blitt en jævel på å strikke! Fiiinfiiine. Likte fargene på det flerfargede garnet. Skikkelig space'a! :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha, thank you, thank you! Tok meg 4 dager å strikke disse faktisk! Er overrasket over megselv på akkurat det. Utrolig hvor mye det hjalp å få kjøpt den ene rundpinnen slik at jeg kunne strikke begge samtidig :P

      Slett