onsdag 24. april 2013

Marius genser nummer 2!

Tok sin tid, men nå er Marius genser nummer 2 strikket! Elsker å strikke Marius, så dere kan tro jeg ble fornøyd da Tonje, en gammel klassekamerat og en av de siste Oppdals vennene mine kjøpte garn så jeg skulle strikke en til henne!
Garnet er Alpa alpakka garn fra Trysilgarn, ett mykt blandingsgarn med ett dårlig fargeutvalg. Men heldigvis så hadde de fargene som Tonje ville ha på genseren sin! Lilla som grunnfarge og beige på selve mønsteret.

Det gikk forholdsvis fort å strikke denne genseren, men Minecraft kom og stjal oppmerksomheten min etter en stund... Jeg kunne sikkert ha fullført den en uke eller to tidligere hadde det ikke vært for akkurat det... Men når det er sagt, så har det ikke vært bare plankekjøring! Åneida! Etter at jeg hadde fått på plass ermene og strikket 1/5 av mønsteret så merket jeg at noe var feil... For en eller annen merkelig mystefefistisk grunn så manglet jeg hele 30 masker på dette tidspunktet! Jeg hadde ingen anelse hvor de hadde tatt veien! Så jeg måtte rekke opp en god del, for bare å finne ut av hvor de 30 maskene hadde tatt veien, for før ermene ble satt inn på pinnen stemte antallet masker på alle stedene.

Så jeg tok til igjen, og denne gangen stemte alt! Ingen masker manglet og alt var på plass! Aner virkelig ikke hva som var galt forrige gang, men jeg kunne ikke ha regnet feil 3 ganger på rad?

Uansett så ble genseren ferdig! Og dette tror jeg må være noe av det vanskeligste å fotografere noensinne! Den passet jo ikke meg helt så jeg kunne ikke stå som modell, jeg tror Bård hadde blånektet om jeg hadde spurt ham, så da var det bare å henge den opp og prøve å få nogenlunde gode bilder...i vind...for dagslys er alltid best å fotografere i!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar