søndag 24. mars 2013

Tre fana tunikaer!

Endelig er de ferdige og endelig er de overekt! Nå trenger ikke jeg tenke mer på det, og godt er det!

Har jobbet med disse tre tunikaene nå i ca. 3 uker eller noe, og dere kan ikke tro hvor glad jeg er for å være ferdig med dem! Det har vært stas å lage disse, men med såppas knapp tidsfrist så ble jeg ganske lei og stressa.
Jeg strikka disse til mine tre nydelige nieser, og de falt virkelig i smak, både hos jentene og foreldrene! Godt er det!
Fikk litt hjelp fra moder'n med festing av ender samt å sy på hettene.
Oppskriften fant min mor i enten Familien, Hjemmet eller Allers...jeg husker ikke i farten. Så etter å ha snakket med min svigersøster, så sendte hun en stør pakke med garn til meg slik at jeg kunne strikke dem. Som "takk for hjelpen" fikk jeg også garn til å strikke meg en egen senere i brun og beige, men da uten hette.
Garnet er Mitu fra PT Design. Coral, petrol og en eller annen grønnfarge. 50/50 ull og alpakka så de er veldig myke. Størrelse 2, 4-6 og 12 år.

Gleder meg til å nå kunne ta en god pause fra disse, for så å starte på min egen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar