mandag 7. januar 2013

Jeg slapp ikke unna jeg heller...

Det skal ikke være så lett...alle de styggeste sykdommene har gått fra dør til dør omtrent nå i jula. Her har jeg sittet og hørt om forkjølelse, influensa, lungebetennelse, ørebetennelse, halsbetennelse, omgangsyken og svineinfluensa igjennom hele jula og prist megselv lykkelig for å ikke bli smittet av noe av det...til nå...på bursdagen min faktisk! Natt til 3. januar kunne jeg fastlå at nå var jeg på tur til å bli syk, og det etter at halsen har ulmet og truet med å streike siden nyttårsaften.
Så den 3. våknet jeg opp med spak stemme og halsen ble sårere og sårere utover kvelden, hjalp kanskje ikke at jeg forspiste meg på bursdagspizza og brownies heller for jeg kjente at jeg var IKKE i form da jeg la meg for natta den kvelden. Da jeg våknet opp på fredag så var halsen helt død, jeg var målløs helt og fullstendig men resten av kroppen var overraskende frisk og opplagt...det varte helt til søndag når nesa slutta å funke. Med enten sviende smerte når jeg pustet eller det å ikke kunne puste i det heletatt så ble søndagskvelden ett helvette for meg. Det hjalp heller ikke at jeg ikke fikk sove, så da klokka var 7 i dag morres, stod jeg like gjerne opp og satte meg i soffaen med datan for litt underholdning mens jeg slurpet i meg te og knasket smertestillende for en heidundrende hodepine som kom smygende. Og her har jeg tenkt til å sitte til hodepinen gir seg, tekoppen er tom og jeg kjenner at søvnen tar meg.

Til det skjer så kan jeg like gjerne ta en oppdatering på strikkingen min...som har vært treig som sirup etter at jeg ble syk.

Jeg holder nå på med den tunika til min mor, har nå kommet ca. 32cm så jeg er ikke så langt unna halvveis før ermene og Marius-mønsteret begynner. Slik ting ser ut nå så er jeg redd for at min mor har kjøpt ALT for mye garn...men vi får se hvordan det går...fargen her skal være mørk grå, ikke lys, det er blitsen som dreper...

Så har jeg startet på noe jeg hadde håpet kunne bli ett helårsprosjekt. Nå husker jeg ikke hvilken blogg det var jeg så det på, men jeg fulgte iværtfall med på en blogg i fjor hvor vedkommende strikka 6 lapper hver måned med en helt ny teknikk. Disse lappene sydde hun så sammen til slutt til 3 nydelige tepper. Jeg har fortsatt en god del BabySoft garn igjen i herlige farger som jeg tenkte å bruke opp på dette, men kjenner jeg megselv rett så kommer jeg nok til å kjøpe opp litt igjen så jeg har i de fargene jeg mangler når jeg kommer så langt...det er typisk det... Jeg skal mest sansynligvis ikke strikke i nye teknikker for hver måned, men heller nye farger! Hva skjer med dette teppet, eller teppene om jeg lager flere vet jeg ikke enda, men det er litt kos med noen prosjekter som går igjennom hele året for å bruke opp garnlageret.

Har begynt å ta mere fra restegarnet mitt også, litt mer praktiske og nødvendige ting faktisk! Bokmerker! Både samboeren og megselv leser bøker på senga nå for tiden, så da er det kjekt med bokmerker, men kjedelige papirbiter blir for døvt... Skulle bare ønske jeg hadde utstyr til å blokke disse små greiene... Tror jeg får gå til anskaffelse av knappenåler! Det er uansett fantastiske øvelser (iværtfall den til venstre) for sjal! Jeg strikker etter engelsk oppskrift også, så med tunga rett i munnen og litt lettere garn så burde det gå relativt greit!

Men nå får jeg gulpe i meg resten av min "soothing honning og sitron"-te før jeg prøver noen Z'er igjen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar